raspberry-1465988

Lato pełne witamin

Letnie miesiące to nie tylko najlepszy czas na urlop i odpoczynek, ale także najlepszy czas dla naszego organizmu. W tym bowiem okresie mamy do wyboru największą liczbę świeżych warzyw i owoców, dostępnych w przystępnych cenach. Które z sezonowych produktów dostarczą nam najwięcej witamin i poprawią funkcjonowanie naszego organizmu? (więcej…)

Czytaj więcej

vodafone-1866298

Liga Mistrzów na talerzu

Już w najbliższą sobotę oczy świata sportu zwrócone będą na zieloną murawę stadionu w Cardiff, gdzie dwie najlepsze drużyny tego roku zmierzą się w finale Ligi Mistrzów. Kto zostanie zwycięzcą i uniesie w górę puchar? To nie jest jeszcze pewne. Wiadomo natomiast co zrobić, żeby podczas oglądania piłkarskiego widowiska, zadbać także o doznania smakowe, wybierając jednocześnie zdrowe wersje posiłków. (więcej…)

Czytaj więcej

pregnant-1597889

Dieta dla kobiet w ciąży

Ciąża to wyjątkowy stan. 9 miesięcy noszenia w sobie dziecka, oczekiwania na jego przyjście na świat i przygotowywania się do roli matki. Każda z przyszłych mam zastanawia się w tym czasie co zrobić, żeby zapewnić swojemu potomkowi jak najlepsze warunki. Zwłaszcza podczas pierwszej ciąży pytań i dylematów pojawia się najwięcej. Jednym z najważniejszych jest z pewnością kwestia odpowiedniej diety. Co zatem zrobić, żeby dziecko rozwijało się prawidłowo, a mama była zdrowa i silna? (więcej…)

Czytaj więcej

blood-pressure-1006790

Nadciśnienie tętnicze, jak je zwalczyć?

17 maja to między innymi dzień urodzin Czesława Langa i Oliviera Janiaka. Tego dnia jest też inne, dużo bardziej istotne święto. Zwłaszcza z punktu widzenia naszego zdrowia. Mowa oczywiście o Światowym Dniu Nadciśnienia Tętniczego, które każdego roku jest powodem śmierci blisko 10 milionów osób na świecie. Skąd się w ogóle bierze, czym grozi i jak z nim walczyć? (więcej…)

Czytaj więcej

meat-1440105

Zdrowe grillowanie czas start!

Dłuuugi majowy weekend, spotkanie w gronie znajomych, a w roli głównej sport narodowy Polaków. Nie, nie chodzi o mecz piłki nożnej rozgrywany na zielonej trawce w naszym ogrodzie, a o grillowanie. Aktywność, którą każdy z nas darzy wielkim uczuciem i bez której nie wyobrażamy sobie spędzać długich wiosenno-letnich wieczorów. Co zrobić, żeby przy okazji grillowania nie zapomnieć o zdrowej diecie? (więcej…)

Czytaj więcej

Untitled design (4)

Po pierwsze jakość

Obecnie na rynku odzieżowym mamy dostęp do ogromniej ilości wzorów i fasonów ubrań. Poszczególne marki prześcigają się w tworzeniu nowych kolekcji. Jednak nie zawsze ładny wygląd idzie w parze z jakością materiałów i ich wykonaniem. Nie lada wyczynem jest poszukanie odzieży, która będzie ładna i zarazem dobrze wykonana.

W sieciówkach mamy dostęp do ogromniej ilości ubrań, które już po pierwszym praniu tracą swój kształt i kolor, przez co jesteśmy zmuszeni do kolejnych zakupów i wydawania pieniędzy. Dzisiejszy klient wymaga odpowiedniej jakości, która pozwoli mu czuć się dobrze w zakupionej odzieży. Dopiero łącząc modny wzór z najlepszymi materiałami damy konsumentowi pozytywne odczucia i zadowolenie z produktu.Dużym wyznacznikiem jakości jest produkcja ubrań na terenie Polski. Korzystając z materiałów od lokalnych przedsiębiorców, ubrania nabierają wartości.

Jak zadbaliśmy o jakość ubrań z kolekcji City Break by Body Chief

Podczas tworzenia kolekcji City Break zdecydowaliśmy się w 100 % skorzystać z produkcji w Polsce. Ubrania świetnie sprawdzają się podczas spotkań z znajomymi czy do pracy. Potwierdzamy, że polskie materiały i produkcja są najlepszą drogą do stworzenia produktu wysokiej jakości.Przy tworzeniu  naszej kolekcji korzystaliśmy tylko i wyłącznie z wysokogatunkowych polskich materiałów, zadbaliśmy nawet o najlepsze wytrzymałe nici i żakardowe metki. Sposób szycia ma na celu sprawić, że noszona odzież będzie wygodna i nic nie będzie nas uwierać. Każdy element materiału wykrawaliśmy ręcznie. To samo tyczy się nadruków, które były wykonywane techniką sitodruku, a następnie pokryte farbą utrwalającą do odzieży. Takie działanie pozwoliło zabezpieczyć nadruk przed spraniem.

Obecnie panuje moda na surowe zakończenia odzieży, często wynika to z  oszczędności producentów, ale nawet jeśli to trend, nie wpływa on  korzystnie na jakość produktów, a już na pewno na zadowolenie użytkowników ubrań. Brzegi zakończone w ten sposób szybko zaczynają się  nieestetycznie rolować. Bluzy,  koszulki i spodnie od Body Chief są wykończone podwójnym ściegiem, posiadają  również taśmy wzmacniające konstrukcje oraz szwy boczne. Tak solidnie wykonana odzież posłuży wiele lat. W przypadku bluz i spodni znajdziemy w środku  materiał typu miś, który jest bardzo miękki i ciepły. Idealnie sprawdzi się na chłodne zimowe wieczory.

Klient dokonuje wyboru
Tak naprawdę my jako klient nie mamy bezpośredniego wpływu na specyfikę szycia odzieży, ale możemy poprzez nasze wybory zacząć kształtować na nowo cały  rynek odzieżowy. Kupując mniej i bardziej świadomie. Wybierając odzież jak najlepszej jakości dajemy sygnał innym producentom, że potrzeby klientów zmieniają się. Dzięki sięganiu po dobrej jakości rzeczy, czyli uszyte z dobrych materiałów, starannie wykończone, mamy gwarancję, że posłużą nam dłużej i nie rozpadną się po pierwszym praniu.
Ubrania z kolekcji City Break by Body Chief znajdziecie na www.sklep.bodychief.pl

Body Chief

 

 

Czytaj więcej

Untitled design (3)

Zadbaj o zdrowie serca !



Mięsień sercowy to jeden z najważniejszych narządów w organizmie. Można go porównać do pompy, która powoduje, iż krew znajduje się w ciągłym ruchu. W ten sposób serce dostarcza tlen i substancje odżywcze do wszystkich komórek oraz usuwa zbędne i szkodliwe produkty metabolizmu. Warto o nie dbać, aby jak najdłużej cieszyć się witalnością i sprawnością fizyczną. Istnieją produkty spożywcze, które wspomagają pracę serca i nadają wigoru.

Aby zadbać o mięsień sercowy musimy spożywać produkty, które w naturalny sposób odblokowują nasze tętnice, obniżają cholesterol i ciśnienie krwi. Dzięki nim obniżymy ryzyko chorób układu krążenia, np. miażdżycy, udaru mózgu czy zawału mięśnia sercowego.

Produktem szczególnie zalecanym przy diecie wspomagającej serce są orzechy włoskie. Ich spożycie niesie ze sobą cały szereg korzyści zdrowotnych, które wiążą się z wysoką zawartością antyoksydantów.  Zaobserwowano, że dobroczynny wpływ orzechów włoskich widoczny jest już po czterech godzinach od ich spożycia. Znajdujący się w nich aminokwas L-arginina, jest substratem w syntezie tlenku azotu (NO). Substancja ta obniża poziom cholesterolu we krwi oraz rozszerza i uelastycznia naczynia krwionośne, dzięki czemu normalizuje się ciśnienie tętnicze i spada ryzyko zawału serca. Dietetycy zachęcają do włączania orzechów do codziennego jadłospisu.  Należy jednak pamiętać o umiarze – orzechy to produkt wysokokaloryczny, niewskazany w dużej ilości w dietach redukcyjnych.  Wystarczy zaledwie kilka orzechów dziennie, aby zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.  Występujące w orzechach przeciwutleniacze działają od 2 do 15 razy mocniej niż witamina E. Chronią one nasz organizm przed wolnymi rodnikami, które przyspieszają m.in. starzenie się organizmu, ale są także obwiniane za powstawanie raka. Oprócz przeciwutleniaczy orzechy włoskie zawierają także wiele witamin, składników mineralnych oraz błonnik.

Morskie ryby są kolejnym produktem, na który powinniśmy zwrócić uwagę, jeżeli chcemy zadbać o nasze serce. Dzięki zawartości zdrowych tłuszczy nienasyconych, ryby są obowiązkowym składnikiem diety osób chcących zadbać o najważniejszy mięsień w swoim organizmie. Sięgając po ryby najlepiej wybrać te, które zawierają duże ilości przyjaznych sercu kwasów tłuszczowych Omega 3. Są wśród nich: tuńczyk, łosoś, makrela, sardynki czy nasz rodzimy śledź. Kwasy Omega 3 zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób serca, pomagają obniżyć ciśnienie krwi oraz niekorzystny cholesterol LDL, jednocześnie zwiększając poziom dobrego cholesterolu frakcji HDL. Ryby morskie są cenione przez lekarzy i dietetyków, ponieważ są głównym pokarmowym źródłem witaminy D. Dodatkowo można w nich znaleźć wiele składników mineralnych, m.in. wapń, magnez, jod i potas. Eksperci rekomendują spożywanie minimum dwóch porcji ryb w tygodniu. Zalecane są zwłaszcza tłuste ryby morskie, które mają korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy.

Spośród warzyw warto zwrócić uwagę na brokuły. Ten zielony kwiat zawiera w sobie mnóstwo substancji zdrowotnych, które pomogą nam uchronić serce przed chorobami. Brokuły są skarbnicą potasu – 100 g ugotowanych warzyw zawiera aż 385 mg tego pierwiastka. Dzięki potasowi naczynia krwionośne są bardziej drożne, co sprawia, że krew krąży swobodniej. Efektem jest spadek ciśnienia tętniczego krwi. Ponadto potas przyspiesza wydalanie nadmiaru sodu z organizmu, dlatego po brokuł powinny sięgać osoby zmagające się z nadciśnieniem tętniczym. To zielone warzywo działa ochronnie na serce poprzez pobudzanie produkcji białka o nazwie tioredoksyna. Zapobiega ona uszkodzeniu komórek mięśnia sercowego przez wolne rodniki tlenowe. Dodatkowo brokuły zawierają magnez (pomocny w regulowaniu rytmu serca i obniżaniu ciśnienia krwi), kwas foliowy i witaminę B6  (dwie witaminy przekształcające homocysteinę – ważny marker ryzyka miażdżycy, w nieszkodliwe substancje).

Sięgając po warzywa strączkowe należy przyjrzeć sie dobroczynnemu składu fasoli. Czarna, biała, czerwona, żółta – wszystkie rodzaje fasoli zawierają ogromne ilości błonnika, który pomaga obniżyć poziom cholesterolu. Poszczególne odmiany zawierają dużo białka, fosforu i potasu. Ponadto, w przeciwieństwie do grochu – fasola nie zawiera sodu. Białka fasoli składają się w dużej mierze z lizyny, która w organizmie jest przekształcana w karnitynę, a ta z kolei wzmacnia serce, chroniąc przed chorobą niedokrwienną i zawałem. Wystarczy pół szklanki fasoli dziennie, aby zachować swoje serce w optymalnej formie. Zawarty w fasoli błonnik rozpuszczalny jest głównym powodem, dla którego te ziarna są tak bardzo korzystne. Wiąże on cholesterol i zapobiega przed wchłonięciem tego składnika w jelitach. Fasola zawiera także spore ilości kwasu foliowego, magnezu, wapnia oraz kwasów tłuszczowych Omega-3.

Spożywając powyższe produkty na pewno poprawimy stan naszego zdrowia i zabezpieczymy nasz układ sercowo-naczyniowy przed wieloma chorobami. Oprócz samej diety warto pamiętać o regularnych ćwiczeniach, które dodatkowo wspomogą wydolność naszego organizmu. Dobrze dobrana dieta w połączeniu z aktywnością fizyczną stanowi idealne połączenie gwarantujące zdrowie.

 

 

 

Czytaj więcej