nuts skal

Sposoby na podjadanie

Jednym z głównych zagrożeń dla przestrzegania diety jest pokusa podjadania. Kilka kostek czekolady, garść czipsów czy ciasteczko do kawy, po które sięgamy z przyzwyczajenia, nudów lub jako nagrodę sprawia, że nawet jeśli dieta jest odpowiednio zbilansowana i dostosowana kalorycznością do naszych potrzeb, nie pozwoli nam osiągnąć zamierzonych rezultatów. Dlatego za każdym razem gdy najdzie nas ochota na niezdrowe „małe co nieco” warto przypomnieć sobie dlaczego się odchudzamy i wyobrazić sobie efekt jaki chcemy osiągnąć. Pomocne może być też zidentyfikowanie sytuacji sprzyjających podjadaniu i stawienie czoła pokusom.

(więcej…)

Czytaj więcej

efekt jojo skal

Efekt jo-jo – czym jest i jak go uniknąć?

Jak pokazują badania, tylko jednej na pięć odchudzających się osób udaje się utrzymać wagę po zakończeniu diety. Pozostali zmagają się z wahaniami masy ciała i powrotem zbędnych kilogramów, powszechnie znanymi jako efekt jo-jo. Choć każdy z nas prawdopodobnie słyszał tę nazwę, to niewielu dokładnie wie, czym tak naprawę jest i jakie są jego przyczyny. Dlatego poniżej wszystko, co musicie wiedzieć o efekcie jo-jo. Oczywiście tylko w teorii, bo praktyce w tym przypadku mówimy stanowcze nie! 😉

(więcej…)

Czytaj więcej