pexels-photo-57529

Jak wrócić do formy po porodzie?

Przeczytałaś wszystkie możliwe książki o dzieciach, przejrzałaś Internet i przeczytałaś każdy możliwy artykuł o tym, jak dbać o noworodka. Po porodzie byłaś u lekarza w celu dokonania kontroli i dowiedziałaś się, że wszystko jest w porządku. Ty i twoje dziecko zaczęliście budować codzienną rutynę i coraz lepiej sypiacie w nocy.

Teraz nadszedł czas, aby zacząć odzyskiwać swoje ciało – co zwykle oznacza zgubienie kilku dodatkowych kilogramów. Pytanie brzmi: od czego zacząć?
Są pewne sprawdzone kroki, które pozwolą ci powrócić do formy sprzed porodu – a nawet lepiej! Zapoznaj się z sześcioma wskazówkami, jak wrócić do formy po porodzie.

ZRZUĆ CIĄŻOWE KILOGRAMY

Wstań i dużo się ruszaj: Większość świeżo upieczonych matek jest zbyt przytłoczona i niewyspana, by myśleć o ćwiczeniach. To jest w porządku: większość kobiecych ciał nie jest gotowa na poważne ćwiczenia aż do sześciu tygodni po porodzie, a jeszcze dłużej, jeśli poród zakończył się cesarskim cięciem. Kiedy już poczujesz, że jesteś gotowa na ćwiczenia, znajdź odpowiedni program w Internecie, na YouTube lub skonsultuj się z profesjonalnym trenerem personalnym.

Karmienie piersią: karmiąc w ten sposób spalasz zdumiewającą liczbę kalorii: od 500 do 700 dziennie. Oznacza to, że wiele kobiet może faktycznie zwiększyć liczbę przyjmowanych kalorii i nadal szybko i bezpiecznie chudnąć. Ale pamiętaj, że gdy tylko przestaniesz karmić piersią lub zaczniesz je ograniczać, twoje potrzeby kaloryczne spadną. Możesz w tym okresie przybrać na wadze, jeśli nie zredukujesz swojej diety lub zmaksymalizujesz ćwiczeń.

Pilnuj kalorii: powiedz NIE pustym kaloriom, takim jak napoje gazowane i chipsy, a także dietom, które eliminują całe grupy żywnościowe. Zamiast tego staraj się jeść różnorodne chude białka, pełne ziarna, świeże owoce i warzywa oraz mnóstwo niskotłuszczowych produktów mlecznych.

Jedz zdrowe przekąski: Jedzenie zbyt dużej ilości cukru może spowodować, że jego poziom we krwi zostanie podniesiony do maximum, a kiedy spadnie, będziesz bardziej skłonna zjeść pierwszą rzecz, którą zobaczysz. Aby uniknąć pokusy, trzymaj tylko pożywne potrawy na wyciągnięcie ręki. Zaopatrz się również w mleko o niskiej zawartości tłuszczu i jogurt na przekąski, ponieważ wapń z tych źródeł może pomóc w utracie wagi.

Oto kilka pomysłów na smaczne i zdrowe przekąski, które pomogą Ci powrócić do formy:

seler, marchew i papryka z niskotłuszczowym dressingiem
sałatka z jajkiem lub kurczakiem na pełnoziarnistym chlebie
pełnoziarniste płatki zbożowe z mlekiem beztłuszczowym
chleb pełnoziarnisty z masłem orzechowym
jajka na twardo
koktajle owocowe

Zapoznaj się z innymi mamami: Możesz nie mieć energii ani chęci do ćwiczeń po porodzie. W ramach podniesienia motywacji poszukaj grupy aktywnych mam w swoim mieście. Wiele siłowni czy innych instytucji organizuje treningi nawet z udziałem noworodków czy starszych dzieci w grupie kilku/kilkunastu mam. Nawet jeśli nie będziesz ćwiczyć, wspólne spacery z wózkami to również dobry sposób na spalanie kalorii i poprawę samopoczucia.

Rób sobie drzemki: Wykazano, że sen pomaga w utracie wagi. Dziwne cykle snu, jak te narzucane ci przez noworodka, mogą zaburzyć twój metabolizm i utrudnić utratę ciążowej wagi. Więc zdrzemnij się za każdym razem, gdy dziecko to zrobi. W ten sposób utrzymasz poziom energii – i swoje potencjalnie szkodliwe żywieniowe pragnienia – w ryzach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *