vodafone-1866298

Liga Mistrzów na talerzu

Już w najbliższą sobotę oczy świata sportu zwrócone będą na zieloną murawę stadionu w Cardiff, gdzie dwie najlepsze drużyny tego roku zmierzą się w finale Ligi Mistrzów. Kto zostanie zwycięzcą i uniesie w górę puchar? To nie jest jeszcze pewne. Wiadomo natomiast co zrobić, żeby podczas oglądania piłkarskiego widowiska, zadbać także o doznania smakowe, wybierając jednocześnie zdrowe wersje posiłków.

Trudno jest sobie wyobrazić wieczorne siedzenie przed telewizorem bez czegoś do jedzenia. Zazwyczaj w takich sytuacjach wybieramy niezbyt zdrowe przekąski, między innymi chipsy, słone paluszki, krakersy lub w przypadku gdy preferujemy słodkie smaki, sięgamy po ciastka, czekoladę, żelki czy batoniki. Nie dość, że same w sobie są one niekorzystne dla naszego organizmu, to jeszcze późna pora ich spożywania potęguje negatywny efekt.

Jeśli jesteś osobą, która zwraca uwagę na to, żeby spożywane posiłki były zdrowe, to mamy dla Ciebie 5 przepisów na pyszne dania, które bez wyrzutów sumienia będziesz mógł zjeść podczas finału.

Słupki warzyw z hummusem

Hummus to inaczej pasta z ugotowanej i przetartej soczewicy. To bardzo proste danie, które idealnie sprawdzi się jako przekąska na Twoim stole. Jak go zrobić? Odsącz ugotowaną soczewicę, dodaj do niej trochę soku z cytryny, ząbek czosnku, szczyptę soli i pieprzu oraz oliwę. Wszystko zmiksuj, np. w blenderze i gotowe! Hummus możesz podać z pokrojonymi surowymi warzywami, np. ogórkiem lub papryką.

Mini pizze na cukinii

Pizze lubi chyba każdy z nas. Tym razem jednak zaproponujemy Ci jej bardzo specyficzny rodzaj, bo zupełnie pozbawioną mąki. Jej spód będzie z… cukinii. Brzmi dziwnie, sam przyznasz? Jeśli ją jednak spróbujesz, stwierdzisz że smakuje wyśmienicie! Jak ją przygotować? Pokrój cukinię na grubsze plasterki, które z obu stron posyp solą i pieprzem. Górę posmaruj koncentratem pomidorowym, połóż ser i pokrojone pomidorki cherry. Dodatkowo możesz posypać też innym rodzajem sera, np. parmezanem, fetą lub kozim. Dopraw wszystko ulubionymi przez Ciebie przyprawami i włóż do rozgrzanego piekarnika do temperatury 220 stopni. Po 15 minutach Twoje danie będzie gotowe!

Pieczona ciecierzyca

Ponownie w roli głównej ciecierzyca, chyba mamy do niej słabość. Ale skoro jest bogata w witaminy i składniki mineralne, błonnik oraz kwas foliowy, a także ma niski indeks glikemiczny, to trzeba wykorzystywać ją w swojej diecie. Tym razem proponujemy popcorn w wersji fit. Jak go przygotować? Ugotowaną i wypłukaną ciecierzycę osusz wykładając na papierowy ręcznik. Następnie przesyp na blaszkę i piec przez 15 minut. Wyjmij blaszkę z piekarnika, dopraw cieciorkę swoimi ulubionymi przyprawami, np. solą, pieprzem i kurkumą, a następnie ponownie włóż blaszkę do piekarnika na kolejny kwadrans. Po tym czasie Twój fit popcorn będzie gotowy!

Fit frytki

Frytki mogą być zdrowe, wystarczy że zrezygnujesz z tych smażonych na głębokim tłuszczu. Co w zamian? Warzywa z piekarnika z odrobiną oleju kokosowego. Jak je przyrządzić? Banalnie prosto! Do ich przygotowania możesz użyć np. batatów, marchewki lub selera. Warzywa dokładnie umyj i obierz, a następnie osusz za pomocą papierowego ręcznika. Pokrój je na długie słupki, przypominające klasyczne frytki. Wymieszaj je z olejem kokosowym i przyprawami i rozłóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Włóż do piekarnika rozgrzanego do temperatury 200 stopni i piec przez około pół godziny, aż warzywa się zarumienią. Po tym czasie Twoja przekąska będzie gotowa!

Chipsy z jarmużu

Chipsy to chyba jedna z najbardziej popularnych przekąsek do chrupania w czasie oglądania meczów. Niestety również jedna z najbardziej niezdrowych, bo zawiera mnóstwo tłuszczu i soli. Warto więc przygotować ich zdrową wersję, w tym przypadku chipsy z jarmużu. Przepis jest bardzo prosty i nie zajmie Ci dużo czasu. Dokładnie umyj jarmuż i oderwij liście od twardej łodyżki. Liście wymieszaj z oliwą i odrobiną soli, a następnie przełóż na blaszkę wyłożoną papierem. Możesz doprawić też innymi przyprawami, jeśli masz ochotę np. na słodką paprykę lub chilli. Piec liście przez około 5-10 minut w temperaturze 150 stopni, aż będą chrupkie. Uważaj tylko, żeby się nie spaliły.

Jak widzisz jest sporo przepisów na zdrowe przekąski. Jeśli z któregoś skorzystasz, to okaże się, że sobotniego wieczoru będzie dwóch zwycięzców – jedna z drużyn oraz Twój organizm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *