banany i kiwi smoothie z lodem

6 dobrych powodów, by zjeść dziś banana

Jakie korzyści płyną z jedzenia bananów? Poza tym, że są bogate w witaminę B6, banany są dobrym źródłem witaminy C, błonnika i manganu. Banany są również pozbawione tłuszczu, cholesterolu i praktycznie nie zawierają sodu. Co to oznacza dla twojego zdrowia?

Poznaj korzyści zdrowotne wynikające z jedzenia bananów:

Banany są jednym z najlepszych owocowych źródeł witaminy B6

Witamina B6 z bananów jest łatwo przyswajana przez organizm, a średniej wielkości banan może dostarczyć około jednej czwartej dziennej dawki witaminy B6.

Witamina B6 pomaga twojemu organizmowi:

  • wytwarzać czerwone krwinki,
  • metabolizować węglowodany i tłuszcze, zamieniając je w energię,
  • metabolizować aminokwasy,
  • usuwać niechciane związki chemiczne z wątroby i nerek,
  • utrzymywać zdrowy układ nerwowy.

Witamina B6 jest również dobra dla kobiet w ciąży, ponieważ pomaga spełnić potrzeby rozwojowe dziecka.

banan w siatce na marmurze

Banany są źródłem witaminy C

Prawdopodobnie nie kojarzysz bananów z witaminą C, ale średniej wielkości banan zapewnia około 10% dziennego zapotrzebowania na witaminę C.

Witamina C pomaga:

  • chronić ciało przed uszkodzeniem komórek i tkanek,
  • pomaga twojemu ciału lepiej wchłaniać żelazo,
  • pomaga wytwarzać kolagen – białko, które utrzymuje w dobrej kondycji twoją skórę, kości i ciało,
  • wspomaga zdrowie mózgu, wytwarzając serotoninę, hormon, który wpływa na nasz cykl snu, nastrój, na stres i na ból.

Mangan w bananach jest dobry dla twojej skóry

Jeden średniej wielkości banan zapewnia około 13% dziennego zapotrzebowania na mangan. Mangan pomaga twojemu ciału tworzyć kolagen i chroni skórę oraz inne komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.

Potas w bananach jest dobry dla zdrowia serca i ciśnienia krwi

Średniej wielkości banan dostarczy około 320-400 mg potasu, co odpowiada około 10% dziennego zapotrzebowania na potas. Potas pomaga twojemu ciału utrzymać zdrowe serce i ciśnienie krwi. Ponadto banany mają niską zawartość sodu. Połączenie niskiego sodu i wysokiego potasu pomaga kontrolować wysokie ciśnienie krwi.

Banany mogą pomóc w trawieniu i pomóc pokonać problemy żołądkowo-jelitowe

Średni banan zapewni około 10-12% dziennego zapotrzebowania na błonnik. Zaleca się codzienne spożycie błonnika w ilości 20g dla kobiet i 26g dla mężczyzn. Rozpuszczalne i nierozpuszczalne włókna odgrywają ważną rolę w twoim zdrowiu. Błonnik pomaga organizmowi kontrolować poziom cukru we krwi i pozbyć się substancji tłuszczowych, takich jak cholesterol.  Banany, zwłaszcza świeżo dojrzewające, zawierają skrobię, która nie jest trawiona w jelicie cienkim i jest w stanie przedostać się do jelita grubego. Takie banany pomagają lepiej zarządzać wagą, jako że powodują, że czujesz się syty przez dłuższy czas. Banany mogą pomóc pokonać problemy żołądkowo-jelitowe, takie jak zaparcia, wrzody żołądka oraz zgaga.

Banany dostarczają energii – bez tłuszczów i cholesterolu

Banany zawierają trzy naturalne cukry – sacharozę, fruktozę i glukozę – dając ci wolne od cholesterolu i tłuszczu źródło energii. Banany są idealne zwłaszcza dla dzieci i sportowców, np. na śniadanie, jako przekąska w południe lub przed i po uprawianiu sportu.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.