Co się wydarzy, gdy w ciągu dnia zamkniesz oczy na 10 sekund?

W końcu! Mamy wakacje! Czas na urlop i … upragniony relax! Jeśli jednak do „wolnego” pozostało ci sporo czasu, a Ty potrzebujesz jak najszybciej odpocząć, mamy dla Ciebie kilka rad, jak to zrobić.

Czy masz czas na sen?

7 godzin – tyle średnio powinien trwać sen dorosłego człowieka. Niestety w pewnym wieku chcielibyśmy, żeby doba miała kilka godzin więcej, by zrealizować cały swój plan.

Ale Twoje ciało potrzebuje REGENERACJI! Dlatego zaplanuj czas na sen i przynajmniej godzinę wcześniej zgaś światło. Przyzwyczaisz swoje oczy do ciemna, a to z kolei ułatwi Ci zasypianie.

Słyszałeś o POWER NAP? To nic innego jak drzemka, która trwa krócej niż 30 minut. Tylko wtedy jest w stanie dostarczyć energii na dalszą część dnia. Skąd to wiemy?

Wszystko dzięki specjalistom z NASA. Badali pracę mózgów pilotów znajdujących się w kabinie statku, którzy akurat ucięli sobie 26-minutową drzemkę. Badacze dowiedli, że ten krótki sen zwiększył czujność pilotów o 54% i wydajność pracy o 34%. Ty też tak możesz!

Ważne jest to, by taka drzemka nie trwała dłużej niż około pół godziny, ponieważ wtedy wchodzimy w fazę głębokiego snu i po pobudce będziemy bardziej zmęczeni i rozdrażnieni.

Ale sen to nie wszystko…

No dobrze, ale co jeśli potrzebujemy szybko odpocząć?

Wykorzystaj w pełni przerwę w pracy.

Czy masz tak, że idąc na kawę w pracy, bierzesz ze sobą telefon i przeglądasz newsy na facebooku lub nowinki w internecie? To przyzwyczajenie sprawia, że Twoje oczy i mózg cały czas wykonują jakąś pracę.

Może wydawać Ci się to trudne do uzyskania, ale wystarczy, że wyrobisz sobie odpowiedni nawyk. Idąc na lunch nie zabieraj ze sobą telefonu lub nie zaglądaj do niego przez przynajmniej 10 minut.

Zamknij oczy na 10 sekund…

Jest jeszcze inny sposób. Zamknij oczy i zakryj je dodatkowo, by było porównywalnie tak ciemno jak w nocy i policz do 10 uspakajając oddech. Naukowcy z Edynburga dowiedli, że spędzając 10 sekund w zaciemnionym pomieszczeniu, dasz oczom odpoczynek, który dodatkowo doda Ci energii.

Światło hamuje melatoninę odpowiedzialną za koordynowanie zegara biologicznego i dobowego. Gdy tak się dzieje pozostajesz w trybie czujności, przez co Twój mózg cały czas pracuje. Odcinając źródło światła dasz mu chwilę oddechu.

Nie zapominaj o odpoczynku!

Każdy organizm, działając na pełnych obrotach, ma swoje ograniczenia. Czas na regenerację jest ważny, nie tylko dla kondycji fizycznej, ale też psychicznej, dlatego warto dołożyć starań, by jak najwięcej relaxu i odprężenia czerpać z chwil dla siebie.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.