Dieta i styl życia: wiosenne postanowienia do naśladowania

Zamiast próbować schudnąć, dlaczego nie spojrzeć na swoje zdrowie i utratę wagi w bardziej holistycznym podejściu? Zamiast skupiać się na miarach i wadze, spróbuj obiecać sobie 7 rzeczy, dotyczących odżywiania i odchudzania. Pomogą one zmotywować cię do pracy nad sylwetką, poprawią twoje zdrowie i dzięki nim zobaczysz coś więcej, niż numer na wadze.

  1. Nie będę robić wszystkiego naraz

To może być bardzo kuszące, gdy już w końcu znajdziesz motywację, żeby schudnąć, aby zrobić wszystko naraz – zmienić sposób jedzenia, zapisać się na wiele różnorodnych zajęć w siłowni i zrobić codzienny bieg. W rzeczywistości to wszystko cię przytłoczy i sprawi, że będzie ci trudno trzymać się swoich zdrowych postanowień. Ułatwiaj sobie życie, zaczynając od zmiany jednej rzeczy. Skoncentruj się na modyfikacji diety, a gdy już to zrobisz, zacznij ćwiczyć. Wystartuj powoli, wprowadzając małe zestawy ćwiczeń, takie jak codzienny spacer lub 15 min ćwiczeń na mięśnie brzucha. Jeśli czujesz się na siłach, z czasem intensyfikuj wysiłek fizyczny.

  1. Nie będę się karać

Utrata masy ciała jest trudna, a jeśli popełnisz błąd, na przykład pochłaniając fast fooda lub opuszczając zajęcia na siłowni, być może postanowisz ukarać się poprzez narzucenie sobie restrykcyjnej diety lub podwójną ilość ćwiczeń następnego dnia. Zamiast ustanawiać dla siebie kary, szanuj swoje ciało i wszystko, co pozwala ci robić – i akceptuj to, że wszyscy popełniają błędy.

  1. Pozwolę sobie na smakołyki i będę się nimi cieszyć

System zdrowego odżywiania musi uwzględniać przekąski. To nie musi oznaczać zjedzenia trzech tabliczek czekolady naraz. Małe przyjemności, takie jak kieliszek wina lub mini batonik i uczenie się dozowania smakołyków z umiarem, pomogą nie tylko lepiej kontrolować to co jesz, ale też zachować zdrowe odżywianie przez całe życie, a nie tylko do momentu osiągnięcia wagi docelowej.

  1. Będę dużo chodzić

Chodzenie jest najbardziej zalecanym ćwiczeniem z wielu powodów – jest tanie, łatwe i każdy może to robić. Spaceruj po wzgórzach lub na nierównej powierzchni, aby wykształcić swoje łydki i uda i spalić jeszcze więcej kalorii lub dodaj obciążenia na nadgarstki lub kostki, aby stworzyć większy opór. Chodzenie zmniejsza również ryzyko wielu różnych chorób; poza tym podczas spacerów wydzielają się endorfiny – hormony szczęścia. Spaceruj przez co najmniej 30 minut każdego dnia, a wkrótce będziesz na drodze do szczuplejszej, sprawniejszej i bardziej wysportowanej wersji siebie.

  1. Będę nawadniać swoje ciało

Łatwo zapomnieć o nawodnieniu, gdy koncentrujesz się tak mocno na tym, co i ile powinno się jeść. Utrzymuj ciało w stanie nawodnionym, szczególnie po wysiłku. Pamiętaj, że woda ma zerową kaloryczność, więc jest idealnym napojem dla osób, które próbują schudnąć – ale jeśli zwykła woda jest dla ciebie trochę nudna, podawaj ją z lodem i cytryną lub limonką.

  1. Będę odżywiać moje ciało

Musisz pamiętać, że zdrowe jedzenie ma na celu poprawienie twojego zdrowia i dostarczenie organizmowi wszystkich potrzebnych składników odżywczych. Nie powinno to polegać jedynie na zmniejszeniu wagi tak szybko, jak to możliwe. Wprowadź dietę, która zawiera dużo witamin i składników odżywczych, jedz szeroką gamę owoców i warzyw o różnych kolorach i zawrzyj w swoich posiłkach dużo chudego białka, niskotłuszczowego wapnia i złożonych węglowodanów.

Będziesz czuł się sprawny, silny i zdrowszy, a dzięki temu stracisz na wadze.

  1. Pokocham siebie

Niezależnie od twojego rozmiaru i liczby na wadze, musisz kochać siebie. Ludzie popełniają błąd myśląc, że szczupły = szczęśliwy, ale nie zawsze tak jest. Musisz być zadowolony z siebie i z tego, jak wyglądasz. Zaakceptuj siebie – wady i zalety – i naucz się kochać takim, jakim jesteś. Będziesz bardziej pewny siebie, a dzięki temu szczęśliwszy.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.