Dlaczego moja dieta odchudzająca nie działa?

Spędziłeś ostatnich kilka tygodni, wkładając jak najwięcej wysiłku w to, aby stracić kilka kilogramów. Jednak twoje cotygodniowe ważenie ujawnia (ponownie), że nie osiągnąłeś swojego dietetycznego celu. Problem prawdopodobnie nie leży w twojej sile woli. Możesz zwyczajnie popełniać powszechne błędy w jedzeniu. Oto 7 zaskakujących powodów, przez które twój plan odchudzania nie działa. Sprawdź fakty i wróć na właściwe tory.

  1. Nie jesz wystarczająco dużo

Być może będziesz musiał zwiększyć liczbę przyjmowanych kalorii, aby podkręcić metabolizm. Kiedy spożywasz poniżej 1200 kalorii dziennie, nie tylko nie jesz wystarczająco dużo, aby uzyskać wszystkie składniki odżywcze, ale twoje ciało spowalnia metabolizm, aby utrzymać cenne kalorie.

Ponadto, jeśli pominiesz posiłki, aby schudnąć, twoje ciało może stracić zdolność do odczuwania sytości. Ewolucja zaprojektowała nasze ciała tak, aby opierały się głodowi, a nie stołowi bufetowemu. Na przykład, jeśli pominiesz śniadanie, ciało przyjmuje, że jedzenie się kończy. Potrzebujesz porannego posiłku, aby twoje ciało „poczuło”, że może bezpiecznie spalać kalorie.

  1. Nagradzasz ćwiczenia jedzeniem

Spalenie 300 kalorii podczas treningu jest powodem do radości, ale nagradzanie się po ćwiczeniach wysokokaloryczną przekąską nie przyczynia się do utraty wagi. Najprawdopodobniej przecenisz ilość spalonych kalorii podczas treningu i nie docenisz tego, ile zjadłeś.

  1. Pijesz napoje dietetyczne

Badania sugerują, że napoje dietetyczne mogą działać przeciwko tobie. Sztuczne słodziki mogą w rzeczywistości podnieść poziom insuliny i obniżyć poziom cukru we krwi, co może pobudzić głód i przenieść spalone kalorie do komórek tłuszczowych. Ponadto, fałszywe słodziki mogą nie tłumić pragnienia jak prawdziwa puszka słodkiego napoju, ponieważ cukier wyzwala dłuższe uwalnianie dopaminy. Więc nawet po wypiciu dwóch dietetycznych coli, wciąż możesz mieć ochotę na batonika.

  1. Twoi przyjaciele są ciężcy

Twoje szanse na nadwagę lub otyłość wzrastają o pół procenta z każdym otyłym przyjacielem, stwierdza ostatnie badanie z Harvardu. Twoje szanse na otyłość są podwójne dla wszystkich czterech otyłych znajomych, mówią naukowcy. Nawet jeśli ten przyjaciel żyje tysiące kilometrów dalej, twoje szanse na przybranie na wadze nadal rosną, zgodnie z badaniem New England Journal of Medicine. Może to wynikać z tego, że twoje postrzeganie nadwagi zmienia się – bycie otyłym jest akceptowalne, ponieważ ciężka osoba jest przyjacielem. (Co ciekawe, posiadanie otyłego sąsiada, którego nie znasz, nie zwiększa ryzyka.)

Ale nie musisz rezygnować z przyjaciół, aby schudnąć. W rzeczywistości, jeśli weźmiesz udział we wspólnym planie ćwiczeń, możesz miło spędzić czas i spalić kalorie: Badania Oxfordu pokazują, że ćwiczenie z przyjaciółmi jako zespołem może sprawić, że nieprzyjemne doznania z wysiłku będą mniej intensywne. Te same hormony, które uwalniane są podczas spotkań ze znajomymi, endorfiny, również pomagają stłumić ból i dyskomfort. A gdy przyjaciel zacznie tracić na wadze, masz większą szansę na schudnięcie (mechanizmy działają w obie strony).

  1. Nie jesz węglowodanów ani tłuszczów

Gdy rezygnujesz z jakiegoś typu produktów, np. węglowodanów lub tłuszczu, może ci brakować składników odżywczych potrzebnych do zachowania energii: jedno z badań wykazało, że dieta uboga w wapń i witaminę C wpływała na odkładanie się tłuszczu na brzuchu. Sztuką jest zróżnicowana dieta, która zawiera zdrowe tłuszcze i dobre węglowodany, takie jak owoce. Przecież powodem, przez który diety niskowęglowodanowe mają rezultat odwrotny do zamierzonego, jest to, że dla ogromnej liczby ludzi nie są one trwałe w dłuższej perspektywie.  Podobnie jak w przypadku wszystkich diet, po odejściu od nich odzyskujesz utraconą wagę i (często) więcej – efekt yoyo. Te wahania mogą sprawić, że następnym razem odchudzanie stanie się jeszcze większym wyzwaniem.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.