Jak jeść lepiej, wydając mniej?

Na pewno miałeś zamiar zjeść te brokuły, które leżą w lodówce już od tygodnia. Tak samo jak sałatę, kupioną na chrupiącą sałatkę na kolację. Nie wspominając już o bananach, które miałeś wziąć do pracy jako przekąskę. Jeśli masz wrażenie, że nie masz czasu jeść zdrowej żywności, którą kupujesz, nie jesteś sam.

Owoce i warzywa są na szczycie listy najbardziej marnowanych produktów spożywczych. Jest tak, ponieważ często zapominamy o tym, co kupiliśmy. Produkty są wepchnięte na tył szuflady lub półki, a to, co znajduje się poza zasięgiem wzroku często się psuje i ostatecznie trafia do kosza na śmieci.

Kupuj mądrzej, a nie będziesz musiał marnować dobrego jedzenia ani ciężko zarobionych pieniędzy. Dodatkowo ulepszysz swoją dietę i konto bankowe w tym samym czasie. Zapoznaj się z tymi wspaniałymi pomysłami na oszczędzanie pieniędzy, zanim znajdziesz się w kolejce do kasy.

Wskazówki dotyczące przygotowywania zdrowej żywności

Planuj z wyprzedzeniem

Najlepszym sposobem na zaoszczędzenie w supermarkecie jest zaplanowanie kolacji na tydzień i robienie zakupów z listą. Nie brzmi to skomplikowanie, ale większość z nas tego nie robi. W ten sposób skończysz kupować rzeczy, które już masz. Zrób szybki inwentarz swojej spiżarni, lodówki i zamrażarki, aby wiedzieć, co masz pod ręką. Następnie wybierz przepisy, które chcesz przygotować na tydzień. Zanotuj potrzebne składniki i udaj się do supermarketu.

Kupuj, co jest w sezonie

Najświeższe produkty mają lepszy smak i więcej składników odżywczych, a także są tańsze. Poza sezonem spróbuj mrożonych owoców i warzyw, które oferują tak samo zdrowe korzyści za niską cenę.

Eksperymentuj z daniami wegetariańskimi

Nie jedz mięsa przez jeden lub więcej dni w tygodniu, a twoje rachunki za zakupy spożywcze się zmniejszą. Raz w tygodniu zamień wołowinę i kurczaka na fasolę, ziarna i jajka. Jeśli nie wiesz, ja przygotowywać wegetariańskie dania i dostarczyć sobie wystarczającej dawki białka, wypróbuj pyszne menu Vege lub Vege+Fish od Body Chief! 🙂

Porady na temat zakupów spożywczych

Wybieraj „superprodukty”

Jest mnóstwo owoców i warzyw, które są jednocześnie odżywcze, pełne wartościowych składników i niedrogie. Najlepsze zdrowe i przyjazne dla budżetu produkty, to na przykład:

  • banany – zawierają dużo potasu, a także witaminy B6 i C;
  • kapusta – jest wypełniona witaminą C. Każda filiżanka gotowanej, posiekanej kapusty, którą spożywasz, zapewnia 75% zalecanego dziennego zapotrzebowania na witaminę C;
  • kantalupa – jest bogata w witaminy A i C;
  • marchew – ma więcej witaminy A niż jakiekolwiek inne warzywo i jest bogata w witaminy C i B6;
  • zielone warzywa, takie jak szpinak i rzepa, są pełne witaminy A;
  • melon spadziowy – jest bogaty w witaminę C;
  • pomarańcze i grejpfruty – dostarczają więcej niż 100% twojego dziennego zapotrzebowania na witaminę C;
  • śliwki – są pełne zdrowych przeciwutleniaczy i składników odżywczych;
  • ziemniaki  -są dobrym źródłem witamin C i B6 oraz potasu.

Zredukuj swój koszyk

Nie daj się zwabić w kupowanie masowych ilości czegokolwiek, czy to kurczaka i przypraw, czy mrożonek w supermarkecie. To mit, że więcej, znaczy taniej. Prawda jest taka, że w efekcie wydasz więcej.

Kupuj po jedzeniu

Kiedy jesteś głodny, naturalnie pragniesz najbardziej kalorycznych pokarmów. Nie chcesz iść na zakupy głodny i wykładać koszyka chipsami i pączkami.

Zostaw dzieci w domu

Jak tylko wejdziesz do sklepu, zaczynają: „Chcę słodycze / babeczki / lody. Proszę, proszę, proszę!” Do tego dochodzą łzy. W efekcie kupujesz więcej, niż planowałeś. Poproś swojego partnera/partnerkę, aby popilnował ich podczas zakupów.

A Ty, jakie masz sposoby na zaoszczędzenie pieniędzy bez oszczędzania na zdrowiu?

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.