Dzieciaczek podjada truskawki

Jak sobie radzić z podjadaniem? – sprawdzone metody

Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nigdy podczas diety nie sięgnął po niezdrowe przekąski. Problem jest dopiero, kiedy się dzieje się to zbyt często, albo systematycznie w określonych sytuacjach. Jak sobie radzić z codziennym podjadaniem?

Gdy dopada Cię stres

Może zamiast kupować Lay’sy lub czekoladę spróbuj innych sposobów, by opanować nerwy?

Gdy się denerwujemy, musimy zająć czymś ręce i głowę, więc nie ma nic szybszego niż otwarcie paczki z przekąskami. Wówczas nie jemy by zaspokoić głód, więc Twój organizm dostaje za dużo kalorii.

Co robić? Zrób dla siebie coś, co nie wywoła wyrzutów sumienia i rzeczywiście pozwoli się odstresować. Możesz spotkać się z przyjaciółmi, idź na spacer lub basen, poczytaj ulubioną książkę, zapisz się na ruchliwy trening.

podjadanie i piwo pzed tv

Gdy podjadasz przed telewizorem

Wieczór, spokój, ulubiony serial na Netfliksie lub meczyk… aż się prosi o otwarcie szeleszczącej torebki ze słoną lub słodką zawartością.

Co robić? Zamiast ciastek i batoników przygotuj zdrowe zamienniki jak np. warzywa pokrojone w słupki lub małą sałatkę owocową.

Słodkie napoje czy alkohol możesz zamienić np. na herbatę imbirową, która ułatwia trawienie i poprawi krążenie krwi, a dodatkowo świetnie sprawdzi się w roli strażnika wagi.

Pomyśl o tym już na zakupach i nie wkładaj do koszyka niezdrowych przekąsek. Jeśli nie będzie ich w domu, po prostu ich nie zjesz.

Nikomu raczej nie chce się biec wieczorem do sklepu. W tym przypadku lenistwo ma swoje zalety 😉

Podjadanie jako nagroda lub pocieszenie

Przyjęło się, że chcąc coś uczcić idziemy z rodziną lub przyjaciółmi na kolację. Gdy jest nam źle z reguły zatapiamy smutki lub zamykamy się w domu z lodami i popcornem w stylu Magdy M.

Takie zachowania może chwilowo dają ukojenie, ale zaraz po tym pojawiają się wyrzuty sumienia. I bóle brzucha.

Co robić? Wszystko jest kwestią wyboru. Jeśli chcesz coś uczcić wybierz coś dobrego dla duszy i ciała: owocowy koktajl czy sałatkę ze świeżych warzyw.

A w przypadku smutku? Masaż, kino, zakupy, spotkania z przyjaciółmi… wybór jest spory. Na pewno znajdzie się coś, co będzie przyjemne jak lody i nie doda kilogramów.

Gdy znajomi częstują Cię niezdrowymi przekąskami

Z kim przystajesz, takim się stajesz – głosi stare polskie przysłowie. nic dziwnego, że towarzystwo, w jakim się obracasz też ma wpływ na to jak wyglądają Twoje nawyki żywieniowe.

Pod naciskiem znajomych łatwiej się ugiąć i zdecydować na piwko lub jeszcze jeden kawałeczek ciasta.

Co robić? Ogłoś wszem i wobec, że zmieniasz nawyki żywieniowe i od teraz odżywiasz się zdrowo. Wsparcie Twojego otoczenia, czy to rodziny, przyjaciół, czy też kolegów z pracy może być dla Ciebie motywujące.

Mając świadomość, że najbliżsi wiedzą o Twoich planach, bierzesz większą odpowiedzialność za swoje słowa. Pokaż silną wolę, a potem pochwal się efektami. Zobaczysz, że wtedy Twoi znajomi przejdą na dobrą stronę mocy.

Podjadasz, bo jesteś głodny

Przyczyny mogą być dwie: albo źle planujesz posiłki, albo pijesz za mało wody.

Pewnie zastanawiasz się, co woda ma wspólnego z uczuciem głodu, bo przecież jej brak powoduje pragnienie. Spieszymy z odpowiedzią.

Często organizm człowieka myli pragnienie z głodem, dlatego chęć na przekąskę może pojawić się nie w momencie głodu, ale gdy chce Ci się pić. Szklanka wody (np. z cytryną lub liśćmi mięty) pomoże ugasić ochotę na podjadanie. Jeśli po szklance wody dalej jesteś głodny to…

…Musisz tak planować posiłki, by sięganie po przekąski nie było konieczne. W ciągu dnia jedz pięć posiłków w regularnych odstępach czasu. Wybieraj też naturalne i zdrowe produkty, ale też takie, które dostarczają energii na dłużej, czyli wszystkie z niskim indeksem glikemicznym np. pełnoziarnisty chleb, gruboziarniste kasze, razowe makarony.

Posiłki przygotuj sobie w kuchni i jedz tylko to, co masz uszykowane – bez dokładek. Jedząc koncentruj się na posiłku, żuj powoli, dzięki czemu mózg dostanie informacje o sytości.

Najlepszy sposób

Przypomnij sobie, dlaczego się odchudzasz i ile Cię to do tej pory kosztowało. A później wyobraź sobie efekt, jaki chcesz osiągnąć. Pamiętaj, ostateczna decyzja zawsze należy do Ciebie!

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.