Jak wykorzystać resztki z obiadu do przygotowania śniadania?

Dobrze wykonana kanapka śniadaniowa może zmienić kierunek dnia. Obudziłeś się zmęczony i zrzędliwy? Trochę przesadziłeś z zabawą w weekend? Spróbuj kanapki śniadaniowej naładowanej warzywami.

Jeśli myślisz, że kanapka śniadaniowa może być złożona tylko z szynki, sera i ewentualnie jajka, to zapomniałeś, że jedynym ograniczeniem przyjemności przy śniadaniu jest twoja wyobraźnia. Oto kilka patentów na to jak wykorzystać resztki z obiadu w śniadaniu następnego dnia:

1. Gotowane białko

Poza bekonem i kiełbasą, na kanapki śniadaniowe idealnie nada się pieczony kurczak, polędwiczka wieprzowa, a nawet wędzony łosoś. Ponieważ białka te są już ugotowane, przygotowanie kanapki śniadaniowej z resztek obiadowych jest super szybkie.

2. Pieczone warzywa

Jeśli próbujesz zwiększyć liczbę warzyw w swojej diecie, śniadanie jest najlepszym miejscem do rozpoczęcia, ponieważ często jest ich całkowicie pozbawione. Wymieszaj resztki pieczonych warzyw w jajecznicy i zagryź je kanapką lub rozetnij bułkę i w ten sposób przygotowaną jajecznicę włóż do środka.

3. Marynowana cebula

Marynowana cebula jest idealna jako dodatek śniadaniowy, choć często się o niej zapomina. Dobrze pasuje do awokado i kiełbasy na kanapkach śniadaniowych, a nawet w naleśnikach, dodając idealny, delikatny smak, który cię obudzi.

4. Salsa

Zrobiłeś szybką salsę na wczorajszą kolację? Doładuj swoją kanapkę śniadaniową jej resztkami. A jeszcze lepiej, dodaj trochę salsy i sera do jajecznicy dla intensywniejszego smaku.

5. Ciastka lub bułeczki

Resztki z wczorajszego obiadu – np. bułki burgerowe – mogą z powodzeniem służyć jako pożywne śniadanie. Wzbogać je, dodając trochę masła i pyszną kombinację bekonu, jajka i sera. To samo dotyczy biszkoptów, bułeczek maślanych lub bagietek – każde z nich jest świetną bazą do stworzenia pysznych kanapek śniadaniowych.

6. Guacamole

Podobnie jak salsa, resztki guacamole z kolacji idealnie nadadzą się na kanapkę śniadaniową. To naprawdę dobry sposób na to, aby dobrze wykorzystać resztki, a przy okazji doskonale pasuje do jajek!

7. Sałatka z zielonych warzyw

Ostra rukola, rześki szpinak i obfity jarmuż mają swoje miejsce na kanapce śniadaniowej. Jest to wyjątkowo łatwy sposób na zjedzenie większej ilości zieleni.

8. Ser

Żółty ser wydaje się być standardowym serem kanapkowym na śniadanie, ale feta, parmezan, a nawet brie można zjeść na kanapce – albo na przykład z jajkiem. Zetrzyj twarde sery na jajka i połóż plasterek miękkiego sera na jajecznicę tuż przed podaniem.

9. Sos pomidorowy

Usmaż jajko w odrobinie masła i sosu pomidorowego, a twoje śniadanie nigdy nie będzie już takie samo. Możesz do nich dodać odrobinę mozarelli i świeżych ziół, aby wydobyć głębię smaku.

10. Dressingi i dipy

Hummus pasuje zaskakująco dobrze z jajami na twardo w bułce śniadaniowej. Rzuć małą rukolę ze świeżym vinegrettem z wczorajszego obiadu aby uzyskać bardziej aromatyczną kanapkę.

A ty, co najczęściej jadasz na śniadanie?

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.