Kawa na diecie – pomaga czy szkodzi?

Potrafisz wyobrazić sobie poranek bez kawy? U większości z nas kawa wpisana jest do codziennych rytuałów. Zastanawiasz się, czy koniecznie na diecie trzeba zrezygnować z kawy? Jeśli tak – czytaj dalej!

Kawa a odchudzanie

Tak, to potwierdzona informacja – sama zaparzona kawa ma 0 kcal. (Energetyczność podnoszą tak lubiane dodatki jak: mleko, cukier lub syropy. Będąc na diecie najlepiej unikać takich dodatków, a jeśli już z nich korzystamy, uwzględniać ich kaloryczność w dziennej diecie).

Kofeina podobno ma pozytywny wpływ na pracę mięśni, ponieważ szybko pobudza je do skurczu. Dzięki temu zwiększa się ich siła i długość pracy.

Kofeina może mieć wpływ na metabolizm oraz na perystaltykę jelit (czyli przesuwanie zawartości wzdłuż jelit). Samo działanie odchudzające kawy na organizmy kawoszy nie zostało jednak potwierdzone badaniami, więc najlepiej się tym nie sugerować i nie szukać w kawie łatwego sposobu na odchudzanie. Dlaczego?

Picie dużych ilości kawy nie działa dobrze na organizm

Jak głosi przysłowie: co za dużo, to nie zdrowo i to też dotyczy kawy. Trzeba pamiętać, że kofeina podnosi ciśnienie w tętnicach i niektórzy twierdzą, że może to szkodzić sercu. Dotyczy to głównie osób, które sięgają po kawę od czasu do czasu. Wprawieni kawosze z czasem stają się na to odporni.

Nie potwierdzono także badaniami wpływu picia dużych na rozwój nadciśnienia tętniczego.

Zauważyłeś kiedyś u siebie drżenie rak lub powieki?

To może oznaczać, że wypiłeś za dużo kawy. Po większych ilościach kofeiny możesz być nadpobudliwy albo mieć problemy ze snem.

Dodatkowo kofeina wpływa negatywnie na gęstość mineralną kości i zwiększanie kurczliwości jelita cienkiego. Jeśli cierpisz na zespół jelita drażliwego, objawy mogą się nasilić. Uważać na ilość spożywanej kofeiny muszą także osoby cierpiące na chorobę wrzodową.

Czy kawa zwiększa poziom cholesterolu?

Jeśli unikasz cholesterolu możesz śmiało sięgać po kawę parzoną w ekspresie lub rozpuszczalną. Unikaj natomiast kawy parzonej po turecku lub gotowanej.

Spotkajmy się na kawie

Możesz być spokojny, nie musisz rezygnować z kawy! Optymalna ilość wypijanej kawy to 1-2 filiżanki dziennie. I ma też swoje zalety! Przede wszystkim daje energię do życia, jest bogata w związki bioaktywne i antyoksydanty (te, od starzenia się). No i ten aromat!

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.