Najwyższa liga przekąsek na Ligę Mistrzów

Już w najbliższą sobotę wielkie sportowe wydarzenie – finał Ligi Mistrzów! Tego dnia dwie drużyny – Liverpool i Tottenham zmierzą się na murawie w Madrycie o Puchar Europy. Ale nie musisz do tego zjadać standardowych chipsów i orzeszków. Wyjątkowe wydarzenie wymaga wyjątkowej oprawy! I na to mamy kilka rad!

Nie ważne, czy spędzamy ten dzień samemu, na domowej posiadówce u znajomych, czy w barze wśród wielu kibiców – emocje związane z meczem powodują, że sięgamy po piwko, chipsy i inne słone przekąski.

Ale, ale…

Przecież nie musi tak być! Znamy sposoby na przekąski, które będziesz mógł zajadać bez wyrzutów sumienia!

Słupki warzyw z hummusem

Szybko łatwo i przyjemnie! Hummus to inaczej pasta z ugotowanej i przetartej soczewicy. To bardzo proste danie, które można bardzo łatwo przygotować!

  • Odsącz ugotowaną soczewicę, dodaj do niej trochę soku z cytryny, ząbek czosnku, szczyptę soli i pieprzu oraz oliwę.
  • Wszystko zmiksuj, np. w blenderze…
  • …i gotowe!

Hummus możesz podać z pokrojonymi surowymi warzywami, np. ogórkiem marchewką lub papryką.

Najwyższa liga bez glutenu – mini pizze na cukinii

Jeśli poprzednia opcja jest dla Ciebie mało wytworna to proponujemy imprezowego mistrza w fit wydaniu.

Czy można zrobić bezglutenową pizzę bez mąki? Pewnie, np. z cukinii. Brzmi dziwnie? Gwarantujemy, że smakuje wyśmienicie!

Aby przygotować mistrzowskie pizze:

  • pokrój cukinię na grubsze plasterki i z obu stron posyp solą i pieprzem,
  • górną stronę posmaruj koncentratem pomidorowym, połóż ser i pokrojone pomidorki cherry i przypraw do smaku.
  • Włóż do rozgrzanego piekarnika do temperatury 220 stopni.
  • Voila! Po 15 minutach mini pizze są gotowe!

Mistrzowski strzał – Fit popcorn!

Ponownie w roli głównej ciecierzyca. Chyba mamy do niej słabość 😉 Może dlatego, że jest bogata w witaminy i składniki mineralne, błonnik oraz kwas foliowy. Jest też doskonałym składnikiem diet, bo ma niski indeks glikemiczny.

Ale dosyć o ciecierzycy! Konkrety! Tym razem proponujemy popcorn w wersji fit i już tłumaczy jak go przyrządzić:

  • Ugotowaną i wypłukaną ciecierzycę osusz wykładając na papierowy ręcznik. Potem przesyp go na blaszkę i piecz 15 minut.
  • Wyjmij blaszkę z piekarnika, dopraw cieciorkę przyprawami (polecamy solą, pieprzem i kurkumą),
  • potem ponownie włóż blaszkę do piekarnika na kolejne 15 minut
  • i fit popcorn gotowy!

Proste? 🙂

Kolejne słupki – frytki!

Tak, mogą być zdrowe! Najgorszy we frytkach jest tłuszcz, więc wystarczy zrezygnować ze smażenia, a zamiast tego upiec warzywa z odrobiną oleju kokosowego.

Frytki to nie tylko ziemniaki! Może tym razem spróbuj batatów, marchewki lub selera?

  • Warzywa dokładnie umyj i obierz, a następnie osusz za pomocą papierowego ręcznika.
  • Pokrój je na długie słupki, przypominające klasyczne frytki.
  • Wymieszaj je z olejem kokosowym i przyprawami i rozłóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Włóż do piekarnika rozgrzanego do temperatury 200 stopni i piec przez około pół godziny, aż warzywa się zarumienią.
  • Spróbuj nie podjadać!

Zielona murawa – chipsy z jarmużu

Chipsy to chyba jedna z najbardziej popularnych przekąsek do chrupania w czasie oglądania meczów. Niestety również jedna z najbardziej niezdrowych, bo zawiera mnóstwo tłuszczu i soli. dlatego proponujemy zieloną alternatywę.

  • Dokładnie umyj jarmuż i oderwij liście od twardej łodyżki.
  • Liście wymieszaj z oliwą i odrobiną soli,
  • przełóż na blaszkę wyłożoną papierem. Możesz doprawić też innymi przyprawami, jeśli masz ochotę np. na słodką paprykę lub chilli.
  • Liście piecz około 5-10 minut w temperaturze 150 stopni, aż będą chrupkie. Uważaj tylko, żeby się nie spaliły.

Daj znać, czy któryś przepis wykorzystasz w sobotni wieczór! Zostań mistrzem razem ze zwycięską drużyną!

To za kogo trzymasz kciuki? 😉

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.