kobieta je obiad

Pokonaj przesilenie wiosenne z pomocą odpowiedniej diety

Wielu z nas, wraz z przyjściem pierwszych ciepłych dni, odczuwa negatywne symptomy, zwane przesileniem wiosennym. Jedzenie, umiejętnie stosowane, może być bardzo skuteczną metodą walki z wiosennym przesileniem i brakiem energii.

Na szczęście zdrowe odżywianie pomoże nam uporać się z problemem. Prawidłowo dobrane pokarmy, bogate w składniki odżywcze i minerały, mają korzystny wpływ na cały organizm. Po zimie to normalne, że czujesz się bardziej zmęczony –  niektórzy popadają nawet w depresję. To często prowadzi do bardziej obfitych posiłków, co wcale nie działa na naszą korzyść.  Najlepszym sposobem radzenia sobie ze zmęczeniem wiosną jest spożywanie żywności wzmacniającej twoje ciało.

Jak i co jeść?

Ziarna zbóż.

Idealne na śniadanie, można zalać je z wodą lub mlekiem, w zależności od preferencji. Ziarna pszenicy nie tylko zwalczają depresję, ale także redukują poziom cukru we krwi, co z kolei pomaga w eliminacji toksyn nagromadzonych w miesiącach zimowych i jako miły bonus, prowadzi do utraty wagi.

Szpinak.

Warzywo to jest bogatym źródłem żelaza, wapnia oraz witamin A i C. Dzięki temu jest doskonałym pożywieniem dla kości i mózgu oraz uniwersalnym sposobem radzenia sobie ze zmęczeniem wiosennym.

Łosoś.

Bez wątpienia jedna z najbardziej pożywnych potraw, łosoś jest bogaty w kwasy tłuszczowe omega-3. Udowodniono, że chroni organizm przed chorobami serca. Dodatkowo wzmacnia pamięć, więc pomoże ci zachować wspomnienia na dłużej i poprawić nastrój.

Jogurt.

Bogate źródło białka dla organizmu nieco zmęczonego po długiej zimie.

Owoce cytrusów i jagody.

Owoce te są pełne witaminy C, minerałów i przeciwutleniaczy; np. borówka może rzekomo zapobiegać niektórym rodzajom nowotworów.

Awokado.

Ten produkt owocowy jest jedynym, który zawiera tłuszcze, obniżające poziom złego cholesterolu. Awokado zawiera błonnik i witaminę E, która zwalcza rozwój nowotworu. Oprócz tych produktów, eksperci zalecają spożywanie dużych ilości fasoli, indyka i kurczaka w celu zwalczania depresji. Unikaj wołowiny i wieprzowiny. Mięso należy grillować i podawać z dodatkiem zdrowej i świeżej sałatki.

Woda.

Jest jednym z kluczowych elementów radzenia sobie z każdą dolegliwością. Im więcej pijesz wody, tym lepiej. Zdaniem dietetyków niezwykle pomocne jest picie każdego ranka na pół godziny przed śniadaniem pół szklanki świeżo wyciśniętego soku z cytryny rozcieńczonego niewielką ilością wody. Napój taki będzie działał tonizująco i natychmiast postawi cię na nogi, eliminując zmęczenie wiosenne, co jest szczególnie istotne w tym okresie. Ponadto sok cytrynowy będzie regulował metabolizm i pomoże ci pozbyć się nadwagi.

A ty, jakie masz sposoby na radzenie sobie z wiosennym przesileniem?

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.