Powody, przez które nie możesz pozbyć się tłuszczu z brzucha

Wokół efektywnych sposobów utraty tłuszczu z okolic brzucha krąży wiele mitów. Wielu dietetyków reklamuje diety-cud i przekonuje o ich spektakularnych efektach, ale w rzeczywistości nie ma jednego ćwiczenia ani jedzenia, które celuje w twój brzuch. Chodzi bardziej o twój styl życia.

Co gorsza, niektóre tak zwane „zdrowe nawyki” mogą spowalniać – a nawet stanąć na drodze – twojemu postępowi. Zapoznaj się z kilkoma zaskakującymi powodami, przez które twoja talia się nie kurczy i dowiedz się, co możesz zrobić, aby wejść na właściwe tory.

  1. Jesz dużo mrożonych posiłków i pakowanych przekąsek

Nawet przetworzona żywność o niskiej kaloryczności może być bogata w cukier i sód – podwójnie niebezpieczna dla twojej talii. Słone potrawy prowadzą do rozdęcia brzucha; twoje ciało gromadzi nadmiar cukru – nawet w jego naturalnych formach, takich jak miód – jako tłuszcz.

  1. Robisz brzuszki jak szalony

Jeśli jeszcze o tym nie wiesz, czas się dowiedzieć: skupienie treningu na jednej części ciała nie pomoże ci zrzucić kilogramów w tym obszarze. Musisz schudnąć całościowo, aby zobaczyć wyniki. Innymi słowy, brzuszki będą budować mięśnie, ale pozostaną one ukryte pod warstwą tłuszczu.

Lepsze podejście: skoncentruj się na ćwiczeniach całego ciała, które wzmacniają również mięśnie brzucha. Posiadanie silnego rdzenia jest ważne dla zapobiegania urazom. Tymczasem budowanie większych grup mięśni, takich jak nogi i ramiona, zwiększa masę mięśniową, dzięki czemu można spalić więcej kalorii.

  1. Siedem godzin snu?

Brak snu może prowadzić do przyrostu masy ciała, a badania pokazują, że te dodatkowe kilogramy często gromadzą się właśnie w okolicy brzucha. Niedostateczna ilość snu może zwiększyć produkcję hormonów głodowych, zachęcając do przejadania się. Uczucie zmęczenia z kolei może sprawić, że nigdy nie trafisz na siłownię.

  1. Na siłowni wyłącznie podnosisz ciężary

Trening siłowy buduje mięśnie, które zużywają więcej kalorii niż tłuszcz w spoczynku. Ale jeśli chcesz popracować nad brzuchem, musisz wykonać ćwiczenia kardio o umiarkowanym lub wysokim natężeniu, aby zwiększyć spalanie. Ćwiczenia aerobowe są kluczem do spalania kalorii przechowywanych w postaci tłuszczu.

  1. Ładujesz dobre tłuszcze

Prawdą jest, że zdrowe nienasycone tłuszcze, znajdujące się w orzechach, awokado i oleju roślinnym, mogą ci nasycić się i wspomóc utratę wagi. Problem polega jednak na tym, że wielu ludzi przesadza. Mała garstka migdałów zawiera około 160 kalorii, więc schrupanie całego woreczka orzechów może doprowadzić do przeciążenia kalorycznego.

  1. Dietetyczne napoje gazowane

Ludzie, którzy piją napoje „dietetyczne”, mogą uzyskać prawie trzy razy więcej tłuszczu na brzuchu, niż ci, którzy tego unikają – chociaż eksperci nie są do końca pewni, dlaczego sztuczne słodziki mogą spowalniać metabolizm.

Zamień napój gazowany na szklankę wody – wciśnij do niej trochę limonki lub cytryny, jeśli potrzebujesz smaku. Twoje ciało zużywa wodę do rozbijania komórek tłuszczowych, dlatego ważne jest, aby pozostać nawodnionym. Jeśli potrzebujesz trochę więcej smaku, spróbuj zaparzyć herbatę ziołową.

Powodzenia!

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.