święta na diecie

Nie czekaj do Świąt! Zobacz jak skutecznie rozpocząć dietę

 

Nie odkładaj rozpoczęcia diety na poniedziałek, początek miesiąca czy po świętach. Planując w ten sposób, nigdy nie znajdziesz dobrego momentu, by wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe. Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, jak zaplanować zmiany, nie tylko na talerzu 😉

Kiedy rozpocząć dietę?

Dieta nie musi być straszna! Możesz zacząć już dziś! Zrezygnuj z niezdrowych produktów i zastąp je zdrowymi zamiennikami, np. zamiast objadać się słodyczami sięgaj częściej po orzechy, suszone owoce czy gorzką czekoladę, a zamiast chipsów do wieczornego filmu przygotuj popcorn na niewielkiej ilości oleju. Pamiętaj jednak, że wszystko szkodzi w nadmiarze!

CZAS na efekty

Choć Twoja decyzja o zmianie nawyków żywieniowych powinna być stanowcza i konkretna, musisz wiedzieć, że rezultaty zdrowej diety nie pojawią się nazajutrz. Odchudzanie powinno być zaplanowane rozsądnie, by nie zaszkodzić organizmowi i uniknąć efektu jojo.

Musimy Cię zmartwić. Nie da się schudnąć 20 kilogramów w miesiąc. Ale już utrata kilograma tygodniowo jest możliwa. Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę – podziel proces na etapy i wyznacz sobie małe cele. Jeśli będziesz przestrzegać diety, rezultaty i tak zauważysz stosunkowo szybko. Pamiętaj jednak, że każdy z nas jest inny, dlatego nie porównuj się z innymi, bo przez to szybko się zniechęcisz.

UCZ się na błędach

Przed przystąpieniem do diety trzeba się zastanowić, jakie masz niezdrowe nawyki i postaraj się je bezwzględnie wyeliminować. Najczęściej popełniane błędy to spożywanie dużej ilości smażonych potraw, mięsa, fast-food’ów, słodkich napojów, alkoholu i słodyczy, podjadanie między posiłkami, a także zbyt mało warzyw, owoców i produktów naturalnych i nieprzetworzonych.

Z kolei ci, którzy zaczynają odchudzanie często źle się za to zabierają, np. głodzą się, piją mało wody lub stosują drastyczne diety, które nie dostarczają organizmowi wszystkich potrzebnych składników. By temu zapobiec, wypisz swoje niewłaściwe zachowania. W ten sposób uświadomisz sobie, co było złe i pomoże tego unikać.

ZDROWE nawyki

Już wiesz, z czego trzeba zrezygnować. kolejny krok to nowy plan odżywiania, oparty na zdrowych praktykach. Rozłóż pięć posiłków na dzień w około trzygodzinnych odstępach czasowych i pij co najmniej dwa litry wody dziennie. To są podstawy zrównoważonej diety. Spożywając posiłek nie powinieneś się spieszyć, a każdy kęs dokładnie żuj, aby ułatwić sobie wstępny proces trawienia. Oprócz diety, warto zadbaj też o aktywność fizyczną, którą na początek może być zwykły spacer czy jazda na rowerze.

Pomocne WSPARCIE

Ważnym czynnikiem motywującym osoby, które się odchudzają jest wsparcie rodziny, przyjaciół, czy innych osób będących na diecie. Dlatego chwal się nawet małymi sukcesami, takimi jak np. przestrzeganie diety w danym dniu czy oparcie się pokusie kupienia ciastka czy zamówienia pizzy. Również w chwilach słabości warto mieć taką osobę, która okaże wsparcie i zmobilizuje. Pomocy można szukać także u profesjonalnego dietetyka, który zaplanuje odchudzanie indywidualnie dostosowane do potrzeb konkretnej osoby.

UWIERZ w siebie

Jasno określony cel, motywacja i wytrwałość to podstawowe gwaranty sukcesu, gdy próbujemy sprostać jakiemuś wyzwaniu. Tak samo jest w odniesieniu do diet. Chociaż w teorii wydaje się to proste, w praktyce jest trochę trudniej. Ale tylko troszkę 🙂 Wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych i zgubienie zbędnych kilogramów to cel, który bez problemu możesz osiągnąć. Musicie tylko uwierzyć w siebie. I trochę się postarać 🙂

 

To kiedy zaczynasz?

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top