Jak zmniejszyć poziom stresu? Nawet gdy myślisz, że to niemożliwe

Czy kiedykolwiek otrzymałeś radę „nie stresuj się” i poczułeś się jeszcze bardziej zestresowany, ponieważ nie miałeś pojęcia, jak to zrobić? Kiedy utkniesz w trybie stresu, twoje ciało „kradnie” hormon zwany pregnenolonem, aby uzyskać dodatkowy kortyzol. Pregnenolon jest często nazywany „hormonem macierzystym”, ponieważ jest używany do wytwarzania wszystkich rodzajów hormonów – estrogenu, progesteronu, testosteronu, DHEA i oczywiście kortyzolu.

Powstaje tutaj pewien problem. Konsekwentne dostarczanie organizmowi nadmiaru kortyzolu pozostawia niewielki pregnenolon w celu produkcji innych niezbędnych hormonów, co prowadzi do braku równowagi hormonalnej. Kiedy tak się stanie, musisz postarać się „zresetować stres”.

Nie ma jednego właściwego sposobu radzenia sobie ze stresem. Niektórzy ludzie kochają medytację i praktykują ją, podczas gdy inni reagują bardzo nerwowo, co oczywiście przynosi efekt przeciwny do zamierzonego. Na szczęście istnieje wiele sposobów na wsparcie ciała w stresujących czasach i / lub zresetowanie reakcji na stres, a wiele z nich współpracuje synergicznie. Niektóre są jak twardy restart z natychmiastowymi efektami, podczas gdy inne mają skumulowany efekt w czasie. Nie lekceważ jednak tych, które nie są natychmiastowe. Mogą być niezwykle pomocne w zwiększaniu twojej ogólnej odporności na stres.

Sen

Nasz arcymistrz hormonalny (podwzgórze i przysadka mózgowa) działa w sposób zsynchronizowany z naszym rytmem dobowym – czyli wewnętrznym zegarem – w celu uporządkowania przypływu hormonów w naszych ciałach. Pamiętaj, że niebieskie światło z ekranów komputerów i telefonów komórkowych może zakłócić twój rytm dobowy, a zatem i twoje hormony.

„Uziemienie”

Badania sugerują, że fizyczny kontakt z ziemią pomaga zrównoważyć poziom kortyzolu, uspokaja nasz układ nerwowy, zmniejsza stan zapalny i wspomaga układ odpornościowy. Jest bezpłatny i dostępny niemal w każdym momencie.

Medytacja

Medytacja nie tylko zmniejsza stres, ale według niektórych teorii pozytywnie wpływa na pracę mózgu. Niektórzy ludzie uwielbiają medytacje z przewodnikiem, inni wolą robić to w samotności; nowoczesna technika pozwala iść na skróty i medytować za pomocą urządzenia, które pomaga twojemu mózgowi podnieść fale alfa za pomocą światła i dźwięku.

Śmiech

Dr Lee S. Berk – specjalista od profilaktyki, badacz psychoneuroimmunologii na Uniwersytecie Loma Linda i dyrektor laboratorium badań molekularnych w SAHP – i jego współpracownicy byli pierwszymi, którzy udowodnili, że śmiech pomaga zoptymalizować hormony, w tym obniżyć poziomu kortyzolu i adrenaliny, co prowadzi do zmniejszenia stresu.

Prowadzenie dziennika

Tak zwani badacze szczęścia – tak, prawdziwi badacze akademiccy, neuronaukowcy, a nawet ekonomiści – intensywnie uczą się, jak zwiększyć poziom zadowolenia z życia. Jedną z rzeczy, którą odkryli, jest to, że prowadzenie „dziennika wdzięczności” obniża poziom stresu i poprawia sen. Spróbuj pod koniec każdego dnia spisać rzeczy, za które jesteś wdzięczny i zaobserwuj, jak Twoje samopoczucie się polepsza!

Odpowiednia dieta

Nie zapominajmy o odżywianiu! Jest wiele rodzajów żywności, która pozytywnie wpływa na poziom stresu w twoim organizmie. Spróbuj wprowadzić do swojej diety takie produkty, jak:

  • szparagi
  • awokado
  • jagody
  • orzechy nerkowca
  • czekolada (gorzka; o wysokiej zawartości kakao)
  • czosnek
  • zielona herbata
  • pomarańcze

…i obserwuj, jak poziom twojego stresu się zmniejsza! 🙂

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.