Trening interwałowy – najbardziej efektywna forma spalania tłuszczu

Istnieje wiele określeń i terminów, które sprawiają, że zrozumienie świata fitness jest bardzo trudne. Trening funkcjonalny. Ćwiczenia beztlenowe. Wytrzymałość. Jako osoba nie związana profesjonalnie z fitnesem prawdopodobnie chcesz po prostu wzmocnić kondycję, może stracić kilka kilogramów, wyglądać i czuć się dobrze. Jaki jest najszybszy sposób, by to zrobić? Trening interwałowy.

 

Trening interwałowy o wysokiej intensywności, jak sama nazwa wskazuje, polega na krótkich, intensywnych wybuchach ruchu. Nie będziemy kłamać, jest szybki i wściekły – ale dobrą wiadomością jest to, że jest dużo czasu wolnego, a sesje są krótkie.

Trening interwałowy jest niesamowity, ponieważ w strukturze treningu wbudowane są przerwy na odpoczynek, ale kiedy nie odpoczywasz, musisz się całkowicie pocić. Działa to w następujący sposób: daj z siebie wszystko przez krótki czas, przez 10 sekund, 20 sekund, 30 sekund, 40 sekund lub nawet minutę, po czym odpocznij, dopóki nie odsapniesz, a twoje tętno obniżyło się…i powtórz.

 Jeśli chodzi o to, co ćwiczysz, jest to zmienny zestaw ruchów, których celem jest podniesienie rytmu serca i wykorzystanie wielu mięśni. Możesz zmieniać proporcje interwałowe w zależności od potrzeb, od 20 sekund ćwiczeń do 10 sekund odpoczynku, lub 30 sekund ćwiczeń do 30 sekund odpoczynku. Gdy twoje ciało dostosowuje się szybko do ćwiczeń, trening interwałowy jest naprawdę skuteczną metodą treningu do walki z utratą masy ciała i stymulowanie zmian hormonalnych w celu budowania masy mięśniowej.

Jest tak wiele fajnych opcji, aby dzielić i zmieniać trening za pomocą czasu. Jeśli przez ponad minutę bez przerwy ćwiczysz, prawdopodobnie nie robisz tego wystarczająco intensywnie. Więc podnieś prędkość, powtórzenia, a nawet ciężary, aby było trudniej.

Jeśli chodzi o przechodzenie przez sesję treningu interwałowego na siłowni lub w domu, wszystko zależy od szybkich interwałów.  Możemy zrobić cokolwiek przez te 10 sekund, prawda? Jak trudno może być ćwiczyć przez 10 sekund? Oczywiście, nie biegniesz maratonu, ale jest haczyk: to 100 procent wysiłku lub nic. Trening interwałowy działa tylko wtedy, gdy twoje tętno jest tak wysokie, jak to tylko możliwe w tym przedziale czasowym. Pomyśl o tym tak, maksymalny wysiłek dla uzyskania maksymalnych rezultatów. Treningi interwałowe mogą trwać od 7 minut do 25 minut.

Dziesięciosekundowy interwał podskoków, kopnięć lub przysiadów z ciężkimi ciężarami powinien sprawić, że zabraknie ci oddechu.

Jeśli chodzi o częstotliwość ćwiczeń, na początek spróbuj wykonać trening trzy razy w ciągu siedmiu dni. Nie sugeruje się trenowania interwałowo codziennie, ponieważ ten rodzaj treningu bardzo obciąża mięśnie i trzeba je odpowiednio zregenerować. Badania wykazały, że 27 minut treningu interwałowego trzy razy w tygodniu daje takie same efekty, jak 60minutowe cardio 5 razy w tygodniu!

 Oczywiście, ćwiczenia to tylko część sukcesu – ciało zbudujesz w kuchni. Dlatego wybieraj zdrowe, zbilansowane posiłki – na przykład z menu Body Chief! 🙂

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.