Twoja dieta, a balans hormonalny w twoim organizmie

Chociaż testowanie hormonów może być niezwykle pomocne – i na pewno ważne jest, aby porozmawiać z lekarzem, jeśli podejrzewasz, że coś jest nie tak – są pewne rzeczy, które przynoszą korzyści każdemu, jeśli chodzi o naturalne zrównoważenie hormonów. Nie musisz stosować wszystkich zasad naraz – wybierz tę, która ci się  podoba i wypróbuj ją, a z pewnością poczujesz zmiany.

 Unikaj substancji zaburzających działanie hormonów

Chemikalia zaburzające funkcjonowanie hormonów są wszędzie, od BPA po opóźniacze palenia w piżamach i meblach dla dzieci. Jest jeszcze drogeria z całymi alejkami produktów upiększających, plastikowe pojemniki na żywność, nieprzywierające naczynia kuchenne i pestycydy na owocach i warzywach.

Na szczęście dzięki kilku prostym zmianom stylu życia możemy radykalnie zmniejszyć naszą ekspozycję na te substancje:

  • Unikaj pojemników wyłożonych BPA i wybieraj raczej szklane butelki i pojemniki do przechowywania żywności. Nie daj się zwieść. Wiele produktów bez BPA w rzeczywistości zawiera bisfenol, który uważa się za jeszcze gorszy.
  • Czytaj etykiety produktów do makijażu i pielęgnacji skóry oraz ciała. Należy unikać produktów zawierających parabeny, ftalany, ropę naftową, etery glikolowe i perfumy/zapachy (firmy często ukrywają chemikalia, których nie chcą ujawniać, w sekcji „zapach”, ponieważ formuły są uważane za zastrzeżone i nie muszą być ujawniane .) Albo, jeszcze lepiej, zamiast po prostu unikać chemikaliów, wybierz produkty do higieny osobistej, których składniki są łatwe do rozpoznania, np. łojowy balsam jest wyjątkowo kompatybilny z biologią naszej skóry, proszek do zębów sprawia, że usta są niewiarygodnie czyste, a zdrowy dezodorant zawiera tylko składniki, które łatwo wymówić :)Odpowiednio się odżywiaj

Dopiero gdy mamy wystarczająco dużo cegiełek budujących nasze hormony, nasze ciała mogą wytworzyć ich odpowiedni poziom. Dieta przyjazna hormonom powinna składać się (głównie) z odżywczych, gęstych pokarmów, takich jak:

  • warzywa i owoce,
  • bulion z mięsa i kości,
  • zdrowe tłuszcze, takie jak: masło, smalec, łój i olej kokosowy,
  • zioła i przyprawy,
  • prawidłowo przygotowane rośliny strączkowe i ziarna, jeśli są tolerowane,
  • błonnik pomaga ciału usunąć nadmiar hormonów,
  • żywność bogata w magnez, który pomaga zrównoważyć kortyzol, wspomaga tarczycę i pomaga w wytwarzaniu progesteronu, estrogenu i testosteronu.

Korzystaj z produktów ekologicznych tak często, jak pozwala na to twój budżet. Rozważ także eliminację glutenu, jeśli podejrzewasz, że jesteś na niego wrażliwy. Zazwyczaj problemy z glutenem powodują biegunkę, ból brzucha i wzdęcia.

Niestety, niedobór składników odżywczych może wystąpić nawet wtedy, gdy stosujesz optymalną dietę, jeśli twój układ pokarmowy jest osłabiony, a wchłanianie jest niskie. Ponadto stres, toksyczność, stan zapalny i genetyka  mogą zwiększyć twoje zapotrzebowanie na niektóre składniki odżywcze, takie jak witaminy z grupy B i kwas foliowy. Często możemy wykryć niedobory składników mineralnych za pomocą testów laboratoryjnych, takich jak test kwasów organicznych w moczu dla niektórych witamin z grupy B. W takim przypadku dobrze będzie uzupełnić i wesprzeć system trawienny.

Czasem można przyjąć takie podejście i nadal mieć problem z zaburzeniami równowagi hormonalnej, które po prostu nie znikną. Czasami hormony potrzebują czasu, aby się wyleczyć. Innym razem potrzebujemy „detektywa z lupą” i kilka testów laboratoryjnych, aby naprawdę zobaczyć, co się dzieje.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.