happy jesień

Jakie znaczenie ma stres podczas odchudzania?

Stres jest powszechny w dzisiejszym dynamicznym świecie. Typowe wyzwalacze obejmują zakres od relacji i finansów po stres w pracy, odsuwając uwagę od ćwiczeń i utraty wagi. Ponadto, reakcje chemiczne zachodzące w ciele wynikające ze stresu, mogą zniweczyć twoje wysiłki w kierunku utraty wagi.

Zrozumienie, w jaki sposób stres wpływa na ciało i rozpoznawanie czynników stresowych, może pomóc w uniknięciu dodatkowych kilogramów.

Odpowiedź na stres

W obliczu stresu w organizmie wyzwalana jest adrenalina. Ta odpowiedź jest znana jako reakcja na walkę lub ucieczkę. Glikogen w wątrobie i tkance mięśniowej jest aktywowany do wykorzystania jako szybkie źródło energii. To wykorzystanie energii było bardzo wydajne w czasach jaskiniowców, na przykład podczas ataku przez dzikie zwierzę. Jaskiniowcy po prostu wykorzystywali ten przypływ energii, aby uciec lub walczyć. Współczesny człowiek działa w ten sam sposób; jednak różnica polega na tym, że źródła stresu, które są plagą współczesnego życia, nie wymagają na ogół ucieczki ani walki. Zgodnie z artykułem opublikowanym w 2005 r. Na Uniwersytecie w Nowym Meksyku, ta reakcja na stres może prowadzić do utraty masy mięśniowej, zwiększenia ilości tkanki tłuszczowej i impulsów do przejadania się.

Zwiększone uwalnianie kortyzolu

Uwalnianie kortyzolu pod wpływem przewlekłego stresu może utrudnić utratę wagi z kilku powodów. Wysoki poziom hormonu atakuje masę mięśniową, spowalniając metabolizm. Dodatkowo, niepożądane uwalnianie kortyzolu powoduje przechowywanie tłuszczu głównie w okolicach brzucha w celu późniejszego wykorzystania energii. Inne oznaki podwyższonego poziomu kortyzolu to wysoki poziom glukozy we krwi, wysokie ciśnienie krwi i zmęczenie.

Metabolizm i stres

Artykuł z „British Medical Journal” z marca 2006 r. opisuje, że pracownicy cierpiący na przewlekły stres w pracy mają ponad dwa razy większe szanse na wystąpienie zespołu metabolicznego niż osoby bez stresu w pracy. Zespół metaboliczny definiowany jest jako grupa czynników ryzyka, które występują łącznie i zwiększają ryzyko wystąpienia udaru i cukrzycy typu II. Badanie dostarczyło również dowodów na prawdopodobieństwo powiązania stresu w codziennym życiu z chorobami serca.

Życzenia smakowe

Przeżywanie stresujących sytuacji powoduje, że organizm przechodzi różne zmiany hormonalne, w tym uwalnianie adrenaliny i kortyzolu. Kiedy napięta sytuacja się kończy, uwolnienie kortyzolu powoduje zwiększenie apetytu. Pod wpływem przewlekłego stresu, te chęci mogą prowadzić do niepożądanego przyrostu masy ciała z powodu wysokiego poziomu uwalniania kortyzolu w organizmie.

Zapobieganie

Uwolnienie życia od stresu może wydawać się niemożliwe, ale można wyeliminować niepożądane napięcie, stosując kilka technik. Identyfikacja stresu w twoim życiu to pierwszy krok. Znajdując źródło napięcia, łatwiej jest uzyskać jasność, jak je pokonać. Jeśli praca jest przyczyną, odejmij pięć do dziesięciu minut od dnia na medytację lub praktykę technik głębokiego oddychania, aby twoje ciało stało się spokojniejsze. Dodatkowo poświęć czas w swoim harmonogramie na ćwiczenia. Rutynowy plan ćwiczeń zmniejszy ryzyko depresji i pomoże w lepszym nocnym śnie, co jest kluczowym czynnikiem w zmniejszaniu uwalniania kortyzolu i przybieraniu na wadze.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.