chipsy przekąski

Zdrowe przekąski na każdą okazję

Sytuacji, w których mamy ochotę coś podjadać, jest naprawdę dużo. Robimy to w pracy, na spotkaniach rodzinnych i z przyjaciółmi, a nawet w domu, podczas oglądania ulubionego serialu. Wprowadzając dietę, nie musimy rezygnować ze wszystkich przysmaków. Wystarczy, że zastąpili niezdrowe produkty.

Zdrowe przekąski: czym zastąpić chipsy?

Oglądanie filmu, impreza lub wizyta znajomych? Chipsy zdecydowanie pojawiają się na naszych stołach zbyt często i przy zbyt wielu okazjach. Na szczęście pojawiają się alternatywne rozwiązania.

Do najpopularniejszych zdrowych odpowiedników należy prażony jarmuż, ale jest również inna, zdrowa opcja – pieczone buraki. Przygotowanie przekąski jest naprawdę proste.

Wystarczy obrać kilka buraków ze skórki, pokroić w cienkie plastry, a następnie włożyć do piekarnika. Buraki można posypać ulubionymi przyprawami lub po prostu delikatnie posolić. Powinny się piec około 20 minut – i gotowe! 🙂

plastry buraka na talerzu, żółty stolik


Zdrowe przekąski: czym zastąpić tosty z serem?

Czy jest ktoś, kto nie jadł tostów z serem? Niestety, trudno nazwać chleb tostowy zdrowym. Dlatego warto zastąpić go np. grzankami z awokado. Sprawdzą się zarówno na śniadanie, jak i kolację, a dodatkowo będą idealną przekąską podczas różnych spotkań.

Żeby je zrobić, potrzeba:

  • pełnoziarnistego chleba,
  • jednego dojrzałego awokado,
  • jogurtu greckiego,
  • świeżej mięty.

Awokado, razem z dwiema łyżkami jogurtu oraz miętą trzeba dokładnie zblendować, w ten sposób uzyskamy zdrową pastę na podpieczone kromki chleba (można je podgrzać zarówno w tosterze, jak i piekarniku).

avokado


Zdrowe przekąski: czym zastąpić paluszki?

Paluszki nie posiadają żądnych wartości odżywczych. Niestety, z ogromną chęcią sięgają po nie zarówno dorośli, jak i dzieci. Dodatkowo, trudno kontrolować liczbę zjedzonych paluszków, dlatego pochłaniamy ich olbrzymie ilości.

Istnieje teoria, mówiąca o tym, że paluszki (i chipsy) cieszą się tak ogromną popularnością wśród przekąsek, bo można je „chrupać”. Dźwięk chrupania ma jakoby wpływać na chęć podjadania. Jeśli tak, to warto zamienić paluszki na marchewkę lub seler naciowy.

Umytą i obraną marchewkę kroimy w słupki (z selerem robimy to samo) – przekąska gotowa. A żeby „chrupanie” było jeszcze smaczniejsze, można przygotować sos tzatziki.

seler marchewka

Do jego przygotowania niezbędne są:

  • duży ogórek,
  • jogurt grecki,
  • 2-3 ząbki czosnku,
  • łyżka soku z cytryny.

Do 300ml jogurtu dodajemy starty ogórek oraz przyprawy, a następnie dokładnie mieszamy – otrzymujemy smaczny dip do przygotowanych wcześniej warzyw.

Zdrowe przekąski: czym zastąpić pizzę?

Włoska kuchnia cieszy się w Polsce ogromną popularnością, zwłaszcza, gdy chodzi o pizzę. Nic więc dziwnego, że coraz częściej staramy się tworzyć jej coraz bardziej odchudzone wersje.

W Internecie znajdziemy przepisy na  pizzę o spodzie z kalafiora czy cukinii. Pojawiła się nawet orzeźwiająca wersja w postaci arbuza. Wystarczy dokładnie umyć i pokroić arbuza w plastry. Następnie, każdy plaster podzielić na kawałki (przypominające kawałki pizzy). Na wierzch można położyć m.in.: ser feta lub kozi, oliwki oraz rukolę. Jeśli wolimy słodszą wersję – nic nie stoi na przeszkodzie!

Zdrowe przekąski: czym zastąpić napoje gazowane?

Trudno jest nagle zamienić słodki napój gazowany na sok warzywny. Mimo wszystko, warto zadbać o to, aby przekąskom towarzyszyło coś zdrowego do picia, np. domowa mrożona zielona herbata.

Możemy dodać do niej owoców – idealnie ugasi nasze pragnienie i będzie zdecydowanie lepsza od coli. Dla zwolenników nieco słodszych rozwiązań proponujemy owocowe koktajle.

A jeśli bardzo zależy nam na czymś gazowanym, warto sięgnąć po naturalnie zmineralizowaną wodę gazowaną, którą możemy podać ze świeżą miętą, lodem oraz owocami.

Nie musimy rezygnować z przekąsek…

Możemy jednak sprawić, by były zdrowe i nie powodowały u nas wyrzutów sumienia, a satysfakcję. Przygotowanie zdrowych produktów wcale nie zajmuje wiele czasu, a dzięki temu nie faszerujemy się pustymi kaloriami i niezdrowymi, tłustymi produktami.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.